Sunday, March 15, 2009

::sunday noon::






lps breakfast terus kemas rumah..vacum..jemur kain..lipat kain..sambil surf net..hubby aku pulak terperap je la dlm entertainment room dia..buat sume keja tu tak sedar dah nak msk tghari..ni pening lagi sbb tak tahu nak msk apa utk lunch..last2 aku masak gulai lemak cili api which is my hubby favorite dish, biasa la kan dia org nogori..then masak sambal tempe + kentang & tumis bayam..kul 2 siap masak & mkn..seperti biasa hubby akan puji masakan aku yg sedap..hehehe..wekwek..hubby plan lps lunch dia nak siapkan report dia & lps tu nak pegi mines shoppin mall..dia nak belikan casing hp utk aku..erm..dia dpt hp baru then hp lama dia bagi kat aku..tp aku ckp tukar dulu casing tu sbb dah scracth teruk..then dlm kul 3 tetiba aku dpt call dr ibu mertua & ckp dia nak singgah umah kitaorg..actually dia baru blk kenduri kat ipoh..apa lagi..aku dgn hubby kelam kabut la pikir nak masak apa utk ibu Add Imagemertua sekeluarga..heheehehe..memula aku plan nak msk dinner utk diorg then alih2 ibu mertua ku kata dia tak bole lama..so aku just hidangkan hi-tea iaitu buat cucur udang & kuih buah melaka utk mereka..hubby aku yg comel tu baik sungguh sbb tolong aku kat dapur ok..aku dpt snap pis tangan dia je..pic muka dia aku terdelete ok..hikhikhik..tp dia golekkan buah melaka tu tak seragam ok..ada yg besar & kecik..kakaka..xpe la janji sanggup tolong..

4 comments:

  1. wes...aku xtahu mcm ne wat onde onde...ajar wes

    ReplyDelete
  2. hihihi..bahan2nya adalah
    1.tepung pulut
    2.daun pandan
    3.gula melaka (potong kecik2)
    4.kelapa + sikit garam

    1.daun pandan tu blend n tapis air dia
    2.masukkan air pandan tu sikit2 kedlm tepung pulut tu.make sure jgn bancuh lembik sgt.agak2 bole gulikan dia dah cukupla.
    then sumbat la gula melaka dalam tepung yg ko dah gulikan tu.
    3.pastu rebus dlm air mendidih & bila dia timbul dah boleh angkat
    4.pastu salut dgn kelapa.
    5.dah boleh mkn..emm sedapnya sampai aku sendiri tak merasa..hihi

    ReplyDelete
  3. lupa plak..daun pandan blend dgn air ok..

    ReplyDelete
  4. vah..vah..
    syabas sahabat..
    ade blog sudah..hehehe

    ReplyDelete